WTF ... IS WTF!?
We are a collective of people who believe in freedom of speech, the rights of individuals, and free pancakes! We share our lives, struggles, frustrations, successes, joys, and prescribe to our own special brand of humor and insanity. If you are looking for a great place to hang out, make new friends, find new nemeses, and just be yourself, WTF.com is your new home.

Speak German!? Help me translate this please!

extremepilot

Go jerk off or something
121
0
0
What the hell...!?

I got this weird Email (sorry, what other forum could this fit?)
I have no idea what it says, but it has names of airplanes, especially Russia-made (Soviet Union actually... I think) ones.
If you speak German, please, please translate it for me.
Thanks!

----- Original Message -----
From: "Lengyel" <########>
To: <extremepilot@hotmail.com>
Sent: Friday, September 17, 2004 7:31 AM
Subject: itt a kert forditas Zsolt

Sehr geehrte Damen und Herren,

bezüglich der am 20. August 2004 in Budapest stattgefundenen Red Bull
Airrace Veranstaltung wende ich mich mit einem Angebot an Sie.
Diese Veranstaltung hat mich auf die Idee gebracht, Sie aufzusuchen und
Ihnen die bereits aus dem Verkehr der ungarischen Armee gezogenen MIG - 21
Flugzeuge zum Verkauf anzubieten.
Da meines Wissens diese Flugzeuge auch in Österreich für den Luftverkehr
ohne Weiteres zugelassen sind, gehe ich davon aus, dass vielleicht zum
ersten Mal in der Welt jetzt die Möglichkeit gegeben ist, das Publikum mit
solchen Flugzeugen - in vollständigem Privatbesitz - zu verblenden.
Die Flugzeuge befinden sich in einem hervorragenden technischen Zustand, die
letzten technischen Prüfungen sind der beiliegenden Tabelle zu entnehmen.
Insbesondere möchte ich Sie auf die Flugzeuge auf Seite 904, 905, 906 und
907 aufmerksam machen, mit welchen durchschnittlich 800 Stunden bis zur
nächsten technischen Untersuchung geflogen werden können!
Die MIG - 21 zweisitzige Flugzeuge sind sowohl zur Ausbildung als auch zum
Passagierfliegen mit der doppelten Schallgeschwindigkeit geeignet. Es ist
offenkundig, dass solche und ähnliche Tätigkeiten bisher nur in der
ehemaligen Sowjetunion zu einem sehr hohen Preis ausgeübt werden und soviel
ich weiß, keiner beschäftigt sich in Mitteleuropa zur Zeit mit dieser
Tätigkeit!
Die genannten Flugzeuge sind auf einem ungarischen NATO Flughafen natürlich
jederzeit zu besichtigen.
Die Preise verstehen sich natürlich ohne das dazugehörige Waffensystem.
Lieferung von Ersatzteilen ist auf Wunsch möglich.
Über die MIG- 21 Flugzeuge hinaus sind auch Flugzeuge vom Typ SUHOJ SU - 22
U3 und SU- 22 UM3 in ebenfalls sehr gutem Zustand zu erwerben.
Ich kann Ihnen die oben genannten Flugzeuge - ca. 20 St. zu einem Preis vom
20.000 Euro/St. auch zur Museumsausstellung anbieten.
Ich hoffe, mit meinem Schreiben Ihr Interesse geweckt zu haben und sehe
Ihrer baldigen Antwort mit Neugier entgegen.

Mit freundlichen Grüssen,

Zsolt Lengyel
--------END--------

Hm... I used a crappy online translator, heres what I got.

Dear Sir or Madam, with regard to the Red Bull Airrace taken place on the 20th August, 2004 in Budapest arrangement I turn with an offer of you. This arrangement has brought me on the idea to visit you and to offer to you already from the traffic of the Hungarian army pulled MIG - 21 airplanes to the sales.
Because of my knowledge these airplanes are also admitted in Austria for the air traffic just like that, I assume from the fact that maybe for the first time in the world now the possibility is given to blind the audience by such airplanes - in entire private possession.
The airplanes are in an excellent engineering state, the last engineering check is to be inferred from the attached table. In particular I would like you on the airplanes on the page 904, 905, 906 and 907 draw the attention with which on an average 800 hours up to the next engineering investigation can get flown!
The MIG - 21 twoseater airplanes are suitable to the education as well as to the passenger's aviation with the double speed of sound. It is evident that those and similar activities are carried out up to now only in the former Soviet Union to a very high price and so much I know, nobody deals in Central Europe at the moment with this activity!
The named airplanes are to be visited on a Hungarian NATO airport of course any time. The prices get on of course without matching weapon system. Delivery of spare parts is possible if requested. After the MIG-21 airplanes are also airplanes of the type SUHOJ SU - to acquire 22 U3 and SU-22 UM3 in likewise very good state.
I can do to you the abovementioned airplanes - approx. 20 Saint to a price of the 20,000 euro / Saint. also offer to the museum exhibit. I hope to have woken up your interest with my writing and awaits your quick answer with curiosity.
Yours sincerely,
Zsolt Lengyel
What the hell...

extremepilot

Go jerk off or something
121
0
0
Heh, the next thing you now they want 13 year olds to buy combat airplanes!

This doesn't make any sense... This is so weird...
He mentioned MIGs... and SUs... what heck... I heard about them (and seen them too) from playing Lock On: Modern Air combat.
They are relatively old... and... this is so weird... I wonder where he/they got me Email from...
I can tell you that I use the nickname eXtreme pilot in every other website. But... so weird... why do they just assume I'll buy aircrafts...

It's a scam email. He wants you to send 20k euro to his address so you can fly jets apparantly. There are a lot of types of fraud emails...this is the weirdest I've seen. Google: Mr. Bukkake

Well, if u get a german e-mail, delete it, i would, but why the fuck did it mention Red Bull and MIG-21's in the same paragraph...thats just not rite.....i think some german were smoking the midnight oil and sent u a spam

PWSS

Flame Bait
8
0
0
In my sense its a fucking german piece of shit trying to piss the fucking hell out of you and making you waste your fucking time trying to translate it! send the guy an e-mail back telling him to fuck off cuz hes a fucking jew

extremepilot

Go jerk off or something
121
0
0
PWSS said:
In my sense its a fucking german piece of shit trying to piss the fucking hell out of you and making you waste your fucking time trying to translate it! send the guy an e-mail back telling him to fuck off cuz hes a fucking jew
So... Jews need to fuck off? is that what you're saying?

MaxPower

You're my number two
Staff
16,906
3,366
487
they almost had me till I read this "The prices get on of course without matching weapon system."
WTF would I want a Mig without the matching weapon systems for. That would be about as useless as a bull with tits.

extremepilot said:
I got this weird Email (sorry, what other forum could this fit?)
I have no idea what it says, but it has names of airplanes, especially Russia-made (Soviet Union actually... I think) ones.
If you speak German, please, please translate it for me.
Thanks!

----- Original Message -----
From: "Lengyel" <########>
To: <extremepilot@hotmail.com>
Sent: Friday, September 17, 2004 7:31 AM
Subject: itt a kert forditas Zsolt

Sehr geehrte Damen und Herren,

bezüglich der am 20. August 2004 in Budapest stattgefundenen Red Bull
Airrace Veranstaltung wende ich mich mit einem Angebot an Sie.
Diese Veranstaltung hat mich auf die Idee gebracht, Sie aufzusuchen und
Ihnen die bereits aus dem Verkehr der ungarischen Armee gezogenen MIG - 21
Flugzeuge zum Verkauf anzubieten.
Da meines Wissens diese Flugzeuge auch in Österreich für den Luftverkehr
ohne Weiteres zugelassen sind, gehe ich davon aus, dass vielleicht zum
ersten Mal in der Welt jetzt die Möglichkeit gegeben ist, das Publikum mit
solchen Flugzeugen - in vollständigem Privatbesitz - zu verblenden.
Die Flugzeuge befinden sich in einem hervorragenden technischen Zustand, die
letzten technischen Prüfungen sind der beiliegenden Tabelle zu entnehmen.
Insbesondere möchte ich Sie auf die Flugzeuge auf Seite 904, 905, 906 und
907 aufmerksam machen, mit welchen durchschnittlich 800 Stunden bis zur
nächsten technischen Untersuchung geflogen werden können!
Die MIG - 21 zweisitzige Flugzeuge sind sowohl zur Ausbildung als auch zum
Passagierfliegen mit der doppelten Schallgeschwindigkeit geeignet. Es ist
offenkundig, dass solche und ähnliche Tätigkeiten bisher nur in der
ehemaligen Sowjetunion zu einem sehr hohen Preis ausgeübt werden und soviel
ich weiß, keiner beschäftigt sich in Mitteleuropa zur Zeit mit dieser
Tätigkeit!
Die genannten Flugzeuge sind auf einem ungarischen NATO Flughafen natürlich
jederzeit zu besichtigen.
Die Preise verstehen sich natürlich ohne das dazugehörige Waffensystem.
Lieferung von Ersatzteilen ist auf Wunsch möglich.
Über die MIG- 21 Flugzeuge hinaus sind auch Flugzeuge vom Typ SUHOJ SU - 22
U3 und SU- 22 UM3 in ebenfalls sehr gutem Zustand zu erwerben.
Ich kann Ihnen die oben genannten Flugzeuge - ca. 20 St. zu einem Preis vom
20.000 Euro/St. auch zur Museumsausstellung anbieten.
Ich hoffe, mit meinem Schreiben Ihr Interesse geweckt zu haben und sehe
Ihrer baldigen Antwort mit Neugier entgegen.

Mit freundlichen Grüssen,

Zsolt Lengyel
--------END--------

Hm... I used a crappy online translator, heres what I got.

Dear Sir or Madam, with regard to the Red Bull Airrace taken place on the 20th August, 2004 in Budapest arrangement I turn with an offer of you. This arrangement has brought me on the idea to visit you and to offer to you already from the traffic of the Hungarian army pulled MIG - 21 airplanes to the sales.
Because of my knowledge these airplanes are also admitted in Austria for the air traffic just like that, I assume from the fact that maybe for the first time in the world now the possibility is given to blind the audience by such airplanes - in entire private possession.
The airplanes are in an excellent engineering state, the last engineering check is to be inferred from the attached table. In particular I would like you on the airplanes on the page 904, 905, 906 and 907 draw the attention with which on an average 800 hours up to the next engineering investigation can get flown!
The MIG - 21 twoseater airplanes are suitable to the education as well as to the passenger's aviation with the double speed of sound. It is evident that those and similar activities are carried out up to now only in the former Soviet Union to a very high price and so much I know, nobody deals in Central Europe at the moment with this activity!
The named airplanes are to be visited on a Hungarian NATO airport of course any time. The prices get on of course without matching weapon system. Delivery of spare parts is possible if requested. After the MIG-21 airplanes are also airplanes of the type SUHOJ SU - to acquire 22 U3 and SU-22 UM3 in likewise very good state.
I can do to you the abovementioned airplanes - approx. 20 Saint to a price of the 20,000 euro / Saint. also offer to the museum exhibit. I hope to have woken up your interest with my writing and awaits your quick answer with curiosity.
Yours sincerely,
Zsolt Lengyel
What the hell...
why translate? its just spam anyways